BØKENE MINE
INTRODUKSJON TIL INTERAKSJONSDESIGN
Denne boken kommer forhåpentligvis til å ødelegge Internett for deg.
Etter å ha lest den, vil du ikke lenger kunne bruke en nettside, en mobilapp eller andre digitale løsninger bekymringsløst. Du vil ha utviklet evnen til å skille god design fra dårlig design, og du vil kunne sette teori ut i praksis og selv designe gode brukeropplevelser.
Introduksjon til interaksjonsdesign er boken for deg som er helt ny innen fagfeltet, og for deg som jobber innen nærliggende fagområder og vil lære mer om hva interaksjonsdesign handler om.
Her får du en introduksjon til hva interaksjonsdesign og brukeropplevelse er, hvorfor det er så viktig, og hvordan designprosessen gjennomføres for å lage best mulig brukeropplevelser for målgruppene.
Grafisk design
Dette læreverket gir en solid innføring i de grunnleggende prinsippene for all grafisk design.
Vi blir kjent med kommunikasjons- og designprosessen fra idé til ferdig medieprodukt, før vi går videre til å lære om brukeropplevelse, prototyper, komposisjonslære, visuelle elementer, ulike materialer, visuell identitet, branding og evaluering. Design for digitale flater og interaksjonsdesign står sentralt, og egne kapitler er viet til skrift og fargelære. Boka er rikt illustrert med ordforklaringer, oppsummeringer og varierte oppgaver.
Verket følger læreplanen for programfaget grafisk design i videregående opplæring, samtidig som det egner seg som en innføring i visuell kommunikasjon for norske forhold på fagskoler og høyskoler.
Grafisk design finnes i bokmål-, nynorsk- og digital utgave.